اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟ ۵ ماده غذایی که مصرف منظم آنها به افزایش هوش کمک می‌کند ویزیت‌های نجومی روانشناسان | از ۳۵۰ هزارتومان تا ۲ میلیون تومان! کلاس‌های دانشگاه‌ها تعطیل شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره + جدول
سرخط خبرها

آشنایی با خواص شگفت‌انگیز کفیر + طرز تهیه

  • کد خبر: ۱۷۶۷۵۸
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
آشنایی با خواص شگفت‌انگیز کفیر + طرز تهیه
کِفیر نوعی نوشیدنی و شبیه به دوغ محلی است. در این مطلب شما را با چیستی کفیر، خواص و طرز تهیه آن آشنا می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، کِفیر یک نوع نوشیدنی است که از تخمیر شیر با دانه‌های کفیر به دست می‌آید. سرمنشا این نوشیدنی دلپذیر که از فرآورده‌های شیر محسوب می‌شود، به قفقاز باز می‌گردد.

نام کفیر از کلمه “کیف – kief” به معنی  لذت‌بردن گرفته شده است و دلیل این نام‌گذاری، حس‌ سرزندگی بعد از نوشیدن آن است. این نوشیدنی گوارا و لطیف و خوشمزه از قارچ کفیر به دست می‌آید.

قارچ کفیر

کفیر نوشیدنی با خواص شگفت انگیز + طرز تهیه

قارچ کفیر حالت ژله مانند دارد و دارای انواع باکتری‌های مفید است، که شیر را تخمیر و به ماست تبدیل می‌کند.

قارچ کفیر را به دو صورت تازه و خشک نگهداری می‌کنند. قارچ تازه را داخل شیر و در دمای اتاق و قارچ خشک را همراه با شیر و در یخچال نگه داری می‌کنند.و در این حالت قارچ به رشد خود ادامه می‌دهد و حجیم تر می‌شود. کفیر با کیفیت را از قارچ زنده تولید می‌کنند.

نکاتی درباره نگهداری قارچ کفیر

از قارچ کفیر در دمای پایین‌تر از ۳۲ درجه سانتی‌گراد نگهداری کنید زیرا قارچ در دمای بالاتر از آن تجزیه شده و از بین خواهد رفت.

قارچ را دور از تابش نور نگه داری کنید.

قارچ کفیر را در ظروف فلزی نگهداری نکنید. بهترین ظرف برای نگهداری این قارچ ظروف شیشه‌ای، سفالی و چینی بدون لعاب است.

چگونه کفیر را در منزل درست کنیم؟

کفیر نوشیدنی با خواص شگفت انگیز + طرز تهیه

در مرحله اول نوع شیری که می‌خواهید انتخاب کنید بسیار مهم است چون زمان و دمای تخمیر با توجه به نوع شیر متفاوت است. می‌توانید از شیر گاو، گوسفند، بز و ... استفاده کنید.

یک قاشق سوپ خوری قارچ کفیر را درون یک ظرف شیشه‌ای بریزید.

۲ فنجان شیر را به ظرف شیشه‌ای اضافه کنید و آن را با یک حوله یا یک دستمال بپوشانید، اما درب آن را کاملا نبندید.چون در زمان فرآیند تبخیر گازهایی حاصل می‌شود که باید فضایی برای خروج آنها باشد.

ظرف شیشه‌ای را در دمای اتاق (۲۵ درجه سانتی گراد) قرار دهید تا به مدت ۲۴ تا ۳۶ ساعت تخمیر صورت گیرد.

از صافی برای جدا کردن دانه‌های کفیر از شیر استفاده کنید.

اکنون نوشیدنی شما آماده است. بلافاصله می‌توانید آن را بنوشید یا اینکه می‌توانید آن را در یخچال (در دمای ۴ درجه سانتی گراد) نگهداری کنید. نوشیدن شیر تهیه شده بعد از آن که در یخچال نگهداری می‌شود، مقدار لاکتوز را کاهش می‌دهد، که برای افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند و افراد دیابتی بهتر است. طعم کفیر به شیر استفاده شده بستگی دارد، اما معمولا کمی ترش و خامه‌ای است.

نکته: حتما از شیر تازه استفاده کنید چون شیرهایی که قدیمی تر هستند دارای مواد نگهدارنده هستند که باعث از بین رفتن قارچ ها خواهند شد. شیر کم‌چرب ارگانیک بهترین گزینه است.

خواص کفیر

۱. بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن

۲. بهبود سلامت روده: کفیر، افراد را در برابر عفونت روده که ناشی از انگل است محافظت می‌کند.

۳. هضم را بهبود می‌بخشد: کفیر می‌تواند به عنوان یک روش درمانی برای جلوگیری از یبوست استفاده شود و همچنین می‌تواند آنزیم‌های گوارشی را افزایش دهد.

۴.  برای افرادی که به لاکتوز شیر حساسیت دارند مفید است: فرآیند تخمیر در شیر کفیر، مقدار لاکتوز موجود در شیر را کاهش می‌دهد که هضم را آسان‌تر می‌کند. بنابراین، هضم شیر کفیر می‌تواند برای افرادی که به لاکتوز حسایت دارند، به خاطر لاکتوز پایین و پروبیوتیک‌های مفید آن، آسان‌تر باشد.

۵. مفید برای کاهش وزن و لاغری: کفیر کم‌چرب، سرشار از پروتئین و پروبیوتیک‌های مفید و کلسیم است و برای لاغری و کاهش وزن مفید است.

۶. به افراد دیابتی کمک می‌کند: این نوشیدنی سطح گلوکز خون را کاهش می‌دهد.

۷. بهبود سلامت دهان و دندان ها

۸. کفیر به مبارزه با سرطان کمک می‌کند: شیر کفیر رشد تومور را به تاخیر می‌اندازد و یا متوقف می‌کند.

۹-خواص کفیر برای پوست: کفیر با تنظیم باکتری‌های داخل دستگاه گوارش و کبد و با داشتن مواد معدنی نادری مانند بیوتین باعث سلامت و زیبایی پوست شما خواهد شد.

۱۰. دارویی مفید برای دوران قاعدگی: کفیر نوشیدنی مفیدی برای دوران قاعدگی است، این نوشیدنی باکتری‌های مضر را از بین می‌برد و بدن شما را سم زدایی می‌کند.

 احتیاط برای مصرف کفیر

مصرف کفیر ممکن است باعث اسهال و درد شکم شود. دقت داشته باشید که کفیر قبل از مصرف، بایستی به اندازه کافی تخمیر شده باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->